Monday, November 13, 2006

Η ωρα του διαβολου: Μερος 1ο


Fernando Pessoa

Ειμαι πραγματι ο Διαβολος. Μην τρομαζετε, γιατι ειμαι στ’ αληθεια ο Διαβολος, και γι’ αυτο δεν κανω κακο. Ορισμενοι μιμητες μου στη γη και πανω απο τη γη, ειναι επικινδυνοι, οπως ολοι οι αντιγραφεις, γιατι δεν γνωριζουν το μυστικο της υπαρξης μου. Ο Σαιξπηρ, τον οποιο ενεπνευσα πολλες φορες, μου απενειμε δικαιοσυνη. Λεει οτι ειμαι κυριος. Γι’ αυτο ησυχαστε. Ειστε με καλη παρεα. Ειμαι ανικανος να προφερω μια λεξη, να κανω μια χειρονομια που θα προσεβαλλε μια κυρια. Ακομη κι αν δεν μου το υπαγορευε η ιδια μου η φυση, θα μου το επεβαλλε ο Σαιξπηρ. Αλλα, πραγματικα, δεν ειναι απαραιτητο.

Υπαρχω απο την αρχη του κοσμου και ημουν ανεκαθεν ειρων. Αλλα, οπως θα γνωριζετε, ολοι οι ειρωνες ειναι ακινδυνοι εκτος κι αν θελουν να χρησιμοποιησουν την ειρωνεια για να υπαινιχθουν καποια αληθεια. Εγω ποτε μου δεν ισχυριστηκα οτι θα πω την αληθεια σε κανεναν – αφενος γιατι δε χρησιμευει σε τιποτα, και αφετερου γιατι δεν τη γνωριζω. Κι ουτε ο μεγαλυτερος αδελφος μου, ο παντοδυναμος Θεος, πιστευω πως τη γνωριζει. Αλλα, αυτα ειναι οικογενειακες υποθεσεις.

Ισως δεν ξερετε γιατι σας εφερα εδω, σ’ αυτο το ταξιδι που δεν εχει πραγματικο προορισμο ουτε συγκεκριμενο σκοπο. Δεν ειναι, οπως ισως νομισατε, για να σας βιασω ή να σας αποπλανησω. Αυτα συμβαινουν στη γη, μεταξυ των ζωων, συμπεριλαμβανομενων και των ανθρωπων, και φαινεται οτι προσφερουν ηδονη ακομη και στα θυματα, απ’ οτι με πληροφορουν απο εκει κατω.

Εκδοσεις Εξαντας

No comments: